torsdag 24 januari 2013

Sista året!

I tisdags hade jag min första lektion på min första kurs på mitt SISTA år som lärarstudent. Även om jag blivit varnad för att kursen efter detta kommer vara riktigt tung så känner jag mig sjukt motiverad för detta sista år som student.

När jag vikarierat det senaste har jag såklart både sett för- och nackdelar med yrket jag valt, men det positiva väger över så mycket att det inte är klokt. Läste nyss ett inlägg hos Gaymasen som skrev om hur han tappat motivationen för att plugga och nu plötsligt fått tillbaka den. Under min studietid har det verkligen gått i vågor men det är ju faktiskt "bara" plugget som är tungt när jag tänker efter, att läsa böcker med onödigt krångliga formuleringar och ibland konstiga uppgifter som man inte förstår vitsen med och lärarna för lärare (säkert alla andra också) är sällan så pedagogiska som man önskat. Men varje gång jag är på praktik eller vikarierar så glömmer jag nästan bort allt det, för allt jag gör gör jag ju för att få arbeta med något oerhört roligt och givande och nu är det alltså så nära som ett år innan jag är färdigutbildad!

Skrev en krönika i 7dagar förra veckan som publicerades igår om varför jag vill bli lärare och varför jag tycker att fler borde söka sig till yrket, Läs den HÄR på sidan 17.

Inga kommentarer: