lördag 5 januari 2013

bryter ner meningar i atomer...

ja nu har jag suttit med min grammatiktenta vid två tillfällen och det känns verkligen som man analyserar språket så pass att det inte blir mycket kvar av det. Morfem, fonem och ordklasser är helt okej och gick ganska snabbt, men att ta ut satsdelar i oändlighet och fraser är faktiskt lite svårare än jag föreställt mig, speciellt när läraren valt en text från Ronja Rövardotter, meningarna är lite konstigt uppbyggda efter äldre svenska vilket gör det svårare än det behöver vara. Jaja, börjar iaf nästan bli klar och på tisdag ska jag träffa Nathalie för att gå igenom tentan ihop och förhoppningsvis kunna lämna in den.

Jaja nu verkar Johan vara klar med hockeyn på TV så vi ska nog laga lite mat och kanske se på serier eller pussla lite. Det är ju trots allt lördag och den ska vi ta vara på, har t.o.m varit ute på en promenad ihop i rask takt och tittat/drömt om husen vi passerat förbi...
Update: Nu lyckades jag uppdatera bloggens header lite också med snygga bilder från mitt modereportage. Kanske får bli lite somrigare längre fram dock...

Inga kommentarer: