söndag 6 januari 2013

Mitt 2012 och framtidsvisioner

Tänkte såhär nästan en vecka in i 2013 göra en liten summering av mitt 2012 då jag idag tänkt mycket på vad som varit bäst under året, men också vad som hänt rent allmänt under året.
Bild
Blev många öl med en fantastiskt fin utsikt
  • Jag och Johan skaffade Ozzy under 2012, hade aldrig kunnat ana att jag skulle kunna älska en katt så mycket. Underbart beslut verkligen!
  • Vi åkte till Alanya i Turkiet på en riktig badsemester. Boendet kunde varit bättre placerat och haft bättre mat, men vi hade en underbar vecka och firade 5 år ihop! Overkligt att vi varit ihop så länge.
  • Vi hade det riktigt fint i Alanya
  • Under Turkietresan fick jag för första gången testa på att både snorkla och dyka med tuber. Sjukt roligt att göra både ock men det var härligast att snorkla och häftigast att dyka. Kommer definitivt dyka fler gånger och snorkla förstår jag inte att jag inte testat förut.
Gamla cykeln såldes på Tradera och fick skickas ända till Göteborg.
  • Mitt bästa köp under året måste varit min nya cykel, har underlättat så mycket att kunna rulla fram utan problem (okej den krånglade onödigt mycket i början) och utan att skämmas ögonen ur mig för cykeln jag hade innan. Köpte en Iphone också, men är inte applefrälst som alla andra verkar bli så det räknas inte. Kom på att vi har en ny bil nu också och den är heller inte dum, men det räknas inte riktigt heller som bästa köpet för den är ju inte bara min.
  • Det bästa och värsta som hänt i skolan var när jag kuggade en hemsk tenta, känslan när jag klarade omtentan dock var oslagbar.
  • Vanligaste frasen här hemma har under året varit: När vi flyttar till hus.... både jag och Johan drömmer mer och mer om hus, barn, framtiden osv. och har börjat växa ur lägenheten, det blir allt verkligare att jag om ett år tar examen och det är dags för en ny del av livet.
  • Godaste matupptäckten i år har varit alla sorters färskost som man kan ha i maten och fransk örtkrydda. Jag har gjort mycket nya maträtter i år som jag är glad att jag testat. Bearnaisesås har jag lyckats med, pasta carbonara har jag insett utgör en självklar del i vardagsmaten och fläskfilén har jag lyckats variera mycket mer. 
  • Godaste drycken för året är helt klart rödvin, vi fick ett vinställ i julklapp 2011 och vi lyckas aldrig fylla upp det pga att vi hellre dricker upp vinet än sparar det fint i stället. Bästa flaskorna i år var två italienska rödviner: Montepasso och Tomassi.
  • Testade för första gången att äta krokodil och känguru under året. Krokodil var tråkigare än kyckling och känguru var riktigt gott.
Riktigt god mat med färskost!
testade att göra egna piroger
  • Den roligaste händelsen under året måste ha varit när jag fick diplom på Skara Sommarlands galamiddag, fick rysningar när så många applåderade och ropade mitt namn för min skull. Var/är oerhört stolt över mitt arbete under sommaren.
  • Tråkigaste som jag fick reda på 2012 var att en av mina favoritlärare som jag någonsin haft gick boort i cancer, verkligen en förjävlig sjukdom...
  • Konstigaste känslan som storasyster var att inse att lillebror blivit så stor att han snart snart flyttar hemifrån (visserligen supernära mig, men ändå!)

Bra kväll med härliga sommarlandsgänget
Blev en del alkohol under galamiddagen men jag hade superkul och var oerhört stolt den kvällen!
  • Bästa serie - Terra nova, Last resort och House har allihop varit som droger på TV. Älskar att jag och Johan är såna serienördar.
  • Bästa bok jag läst var Sankta Psyko, obeskrivligt bra.
  • Bästa författaren under året var dock Fredrik Backman, kul att jag både fick träffa honom, läsa hans böcker och som alltid älska vartenda blogginlägg han gör.
  • Musiken under året har varit väldigt varierande, men Maroon 5 har gjort en comeback i mitt liv.
  • Jag började röra på mig mer och klarade av att både springa hela spåret och hem igen, kanske inte jättelångt men stort nog för mig!
  • Såg RAW i Skövde, såkul att vi gått på mer och mer standup!

2013 ska jag lära mig göra egen rödvinssås
2013 ska vi börja gå på husvisningar
2013 ska jag påbörja min SISTA termin på lärarprogrammet
2013 ska jag söka mitt första riktiga jobb
2013 ska vi renovera hallen
2013 ska jag röra på mig ännu mer

Jag ser under året fram emot att komma närmare mina framtidsdrömmar
Jag ser inte fram emot att fylla 23 och bli kallad till cellprovsundersökning....

Inga kommentarer: