tisdag 8 januari 2013

Nu börjar det igen

Nu är det väl äntligen dags för vardagen att kicka igång igen! Har varit ledig från allt vad skola och jobb heter nu bra länge om man bortser från grammatiktentan jag gjort. Den gick vi dock igenom i studiegruppen idag och när tjejerna åkt hem satte jag mig och skrev rent den och skickade in den till läraren. Efter detta har jag skola en dag nästa vecka och om två veckor är det ny kursstart.

Jaha, häromdagen kände jag iallafall att jag saknar mina rutiner så jag mailade bemanningen och satte upp mig som tillgänglig för jobb flera dagar den närmsta månaden och fick napp direkt typ. Imorrn ska jag alltså vikariera i en åk.5 (tror jag träffat eleverna innan) och det kommer bli superkul, gillar verkligen skolan jag ska vara på.

För att ta vara på resten av energin jag haft idag och inte bara dega i soffan har jag tagit en vända i spåret (ingen jättebra idé att gå där i mörkret när man är mörkrädd och bäst på att skrämma sig själv), tog en vända till affären, lagade mat,tvättade och grejat rent allmänt här hemma. Känns som en bra dag där jag fått mycket gjort och t.o.m hade kunnat göra mer, men nu laddar jag för morgondagens jobb istället och är nöjd över det jag gjort :)
Kanske skulle fixa naglarna ikväll, har en bra period utan nagelbitning och skulle passa bra att vårda mina vassa klor då...

Inga kommentarer: