onsdag 30 januari 2013

Planering!

Nu har jag ägnat en bra stund åt att strukturera och planera skolarbete för den närmaste tiden. Besökte imorse min VFU-plats för att prata lite med eleverna och har äntligen något att utgå från när jag ska planera ett temaarbete. Fick nämligen en fråga av en elev som undrade om vi dricker samma vatten som dinosaurierna gjorde och det är ju jättebra att utgå från, då kan temat handla om vattnets kretslopp och eleverna kan få testa ett experiment för att se hur varmt vatten stiger uppåt.

Anyways, nu ska jag äta lite lunch och sen ska jag iväg till stan för att köpa mig en bok till kursen jag läser, sen får vi se vad det blir av dagen. Ska jobba både imorgon och på fredag så jag kommer nog plugga lite mer idag men imorgon kanske jag måste planera lektioner? Äsch vi får se helt enkelt!

Inga kommentarer: