måndag 21 januari 2013

Samma låtar om och om igen

Ja ni fattar kanske grejen med att vikariera som musiklärare och köra samma upplägg med alla klasser, det blir lite enformigt till slut. Har idag haft ett musikquiz med flera klasser under dagen och är redan rätt trött på låtarna. Förstår om musikpedagogerna blir less på att nöta samma låtar varje år till skolavslutningarna mm, all heder åt dem!

Nu blev jag dock uppbokad på mer jobb just som musikfröken så nu har jag utvecklat mitt upplägg och skapat ett musikkorsord! Tur att man får betalt för planeringstiden, för det tar tid att förbereda för ett ämne man aldrig haft innan. Men det gick ju bra idag så det ska nog gå bra på onsdag med.

Nu är jag dock suuuperhungrig efter arbete och planering så nu ska jag utnyttja mitt nyligen skaffade spotify premium och fixa käk. Måste se till att lägga mig i tid sen också för imorgon börjar jag mitt sista år på utbildningen med att kickstarta en ny kurs, kommer bli roligt tror jag.

Inga kommentarer: