fredag 28 november 2008

Tomteparad!

Ja nu är det alltså dags för den årliga tomteparaden som går genom stan. Mitt tips är att hela Lidköping borde pallra sig ner till torget på söndagseftermiddagen. Klockan 14.00 avgår tomteparaden från framnäs med drillflickor och stadsmusikkår i spetsen följt av massa söta barn utklädda till tomtar. Och givetvis befinner jag mig där bland drillflickorna med tomteluvan på huvudet >.<>Hittade min tomteluva idag dock så det känns bra, har letat som besatt efter den och nu är den ÄNTLIGEN framme! Puh, Ingrid hade inte blivit glad om jag dykt upp på söndag utan den...

Kan ta en kort liten update på veckan som varit.
I tisdags hade jag en lektion, åkte sedan hem till Johan och senare vidare till vårdcentralen. Skulle kolla upp varför jag får mina hemska nässelutslag som verkligen är jättejobbiga och dyker upp i tid och otid. De gjorde iallfall massa prover som jag nu bara kan vänta på, men samtidigt fick jag ett häfte med mig hem där det stod en massa orsaker som kan få utslagen att bryta ut, en del verkar faktiskt stämma också, så nu går jag på allergitabletter i 3 mån. Skönt om jag lyckas slippa utslagen
Sen på kvällen åkte jag o älsklingen till Dlg´s aula för att se Magnus Betnér. Så mycket har jag inte skrattat på länge, älskar hans humor!
Onsdagen var lugn, drillning på kvällen så efter det känns tomteparaden som en lätt match. Ska bli kul.
Torsdag = skola och jobb. Trött efter den dagen, inte mitt 1:a handsval att jobba torsdagar, men måste man så måste man. Idag hade vi dessutom debatt på naturkunskapslektionen. Det var roligt men också väldigt högljutt när alla ville prata på samma gång!
Fredag, idag blir det en lektion i skolan och ikväll fest! Jag längtar <3
Mina jobbiga utslag :/ mina tomteluvor <3

Inga kommentarer: