måndag 24 november 2008

Schizofrena Ywe

JoY
Idag har varit en huvudsakligen bra dag. Kanske inte var jättekul att gå upp 7 när man har sovmorgon egentligen för att gå till tandläkarn. Inget fel på tänderna längre nu dock, men självklart skulle han klaga på tandborstningen och sätta dit lite äcklig banansmak i munnen på mig bara för att jävlas. Måste vara dåligt med saker att göra om han ska göra en sån sak, han har inte klagat på min tandborstning en enda gång förut och bananskiten var det extremt länge sen jag fick sist...
Anyways var det en soft skoldag när den väl kickade igång, börjar normalt sett 11.30 men lektionen blev framflyttad så började 12.00 och det enda vi gjorde var att se filmen The Truman Show! Skojj!

Sen var jag hemma hos mamma tio minuter, sen hämtade Johan mig, sen lekte vi hos honom en stund, sen skjutsade han mig till drillningen, sen promenixade jag till trumlektionen, sen blev det upphämtning av käraste Johan igen, sen blev det donken och massa bilåkande i snön. Puh det blev många kommatecken.
Efter drillningen fick jag frågan: Vad heter du? för 723:e gången idag av samma lilla flicka. Svarade först, Tomten, sen Jesus och sen Napoleon. Nu har jag minst sagt en identitetskris. Vet inte vilken av dessa personligheter jag gillar bäst, tomten har jag dock redan valt bort eftersom han verkar ha en så stressig jul. Men napoleon och Jesus är ju döda... Får vä
l bli Ywe ändå kanske?

Blev stoppad av polisen idag igen, fick dock inga böter nu heller, förmodligen för att jag såg så ynklig ut med snön yrande överallt så jag knappt såg något, men bör nog se över min väg till skolan och ändra den så den blir lite mer laglig... Ja snö är inte så kul när man måste cykla i den, men det visste jag juh redan. (skottland bilden är med pga. snön, fint!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin blogg Yvonne:)

Anonym sa...

Tyvärr samhäll-språk? Vad hade du velat gå då?:)