tisdag 20 november 2012

Ozzy kan inte bli pappa

Nej nu är Ozzy kastrerad så dyker det upp mystiska kattungar i trappuppgången är det iaf inte pga honom. Var dock konstigt nog lite nervös igår när jag skulle lämna lillskiten hos veterinären, t.o.m så pass att handen skakade lite när jag fyllde i lappen för att "skriva in" honom där ett par timmar. Skakningen kan dock också berott på att när jag skulle köra iväg till vet. så satt det en spindel vid rutan på bilen och där kunde den ju inte sitta med risk för att ramla ner i mitt huvud så fick dramatiskt vifta ut den medans den sprattlade vildsint med alla åtta ben! Jaja det gick ju bra både med spindeln och Ozzy till slut, fick hämta honom redan kvart över 11 (lämnade honom 8.15) och då var han en trött vinglig katt som bara låg och tittade ut hela vägen hem. Sen vinglade han runt, spydde en gång i köket, fick sova nån timma i badrummet och sen bara mysa tills han var pigg nog att äta. Och idag är allt precis som vanligt även om Johan hävdar att katten blivit snällare mot honom?! Nu ska jag återgå till plugg, denna kursen kräver att man läser en hel del och mig gör det faktiskt inget att jag verkar som en plugghäst vissa dagar men tydligen provocerar det vissa lite...

Inga kommentarer: