fredag 9 november 2012

Äntligen helg!

Då har jag skickat in min sista inlämningsuppgift för matematikkursen jag läst fram till nu. Känns underbart skönt att vara klar så jag kan ha en lugn helg inför nästa veckas kursstart då det verkligen kör igång med full rulle. Jag älskar ju dock svenska (eller språk, ord osv, i allmänhet) så jag tror jag kommer ha ganska roligt under denna kursen som kommer. Lite nervöst blir det att köra igång med svenskan dock innan man får mattebetyget, tror och hoppas ju såklart på att både inlämningsuppgiften och tentan blir godkända men man känner sig ju aldrig helt säker förrän kursbetyget trillar in och det dröjer hela två veckor!

Innan jag färdigställde mitt arbete kom förresten Johans mamma på besök, det var mycket trevligt för då fick jag innan hon kom en väldigt bra anledning till att ta en skön paus och baka en god kladdkaka, var ju trots allt kladdkakans dag i onsdags så jag var bara lite sen ;) Ett tips är att när man precis tagit ut kakan ur ugnen lägga ett par bitar choklad på toppen, efter ett par sekunder har de börjat smälta under så man kan smeta ut dem med en gaffel och få en härlig chokladyta på kakan. Sen kan man strö lite kokos över så blir det ännu godare. Hann tyvärr inte få någon bild på kakan och nu är den inte så vacker när vi käkat upp halva.

Jaja, nu ska jag bara njuta av att det är fredag och att både jag och Johan är hemma. Ikväll har vi tänkt dricka rödvin och jag ska laga en fläskfilé gryta har jag tänkt med färskost och vitlök bland annat, till det blir det klyftisar och en god sallad. Sen hoppas jag att vi ska se på filmen TED och att den är precis så rolig som alla säger.



1 kommentar:

Gaymasen sa...

Sv: Tack snälla! Ska bli riktigt skönt faktiskt :))