tisdag 13 november 2012

Okompetenta hundägare

Jag var så fasligt arg förut när jag kom hem från skolan. På väg in från parkeringen mötte jag fyra personer som var ute och gick med två mellanstora hundar. Hundarna var dock okopplade vilket det visade sig att de verkligen inte borde ha varit. När jag passerat sprang hundarna rakt ut mot bilvägen och då blev ägarna mest arha lät det som. De röt till som bara den och det gjorde väl ingen jättestor nytta direkt. Tycker inte att man ska ha okopplat på sånna sträckor (tror inte man får det heller) och om man ska ha sin hund okopplad kan man väl försöka ha en bra kommunikation med den och inte bara låta den springa som den vill och sen ryta när det inte passar en själv. Nu vet jag inget om hundägarna i detta fallet mer än det jag såg, men jag tyckte det verkade som att de hade mycket att jobba med för att ha en bra relation till sin hund.

Annars idag har jag startat ny kurs,kommer bli galet intensivt men troligen mycket nyttigt!

Slänger in en bild på en liten ozzy, nu har han växt massor och nästa måndag ska lillskiten kastreras dessutom.

Inga kommentarer: