lördag 3 november 2012

Bomullsmjuk

Nu har jag en fluffig liten katt som sitter i fönstret och kikar ut, har tyckt att Ozzy varit lite fet i pälsen på ryggen så idag gav vi honom en dusch och nu är han supermjuk.

Först åkte vi och köpte kattschampo eftersom vi tänkte att ska han duschas så ska det göras ordentligt. Sen klippte jag lillskitens klor så han inte skulle kunna göra oss alltför illa och sen var det dags. Vi bestämde att jag skulle hålla i Ozzy och Johan skulle sköta duschslangen, insåg dock snabbt att Ozzy var ganska rädd så jag fick klä av mig helt och ha honom i famnen medans Johan duschade av honom. Det gick iaf oväntat bra efter det, precis i slutet dock lät han jätteledsen och kröp upp på min axel och jamade ynkligt. Men han har förlåtit oss (ett par godisbitar kan ha hjälpt) och lägger mest sin tid på att putsa sin päls slät och fin :)

Nu vet vi iaf hur vi smidigast ska göra nästa gång, kanske kan introducera hårfönen då också...

Inga kommentarer: