onsdag 28 november 2012

Börjar bli helt okej att bo själv


Igår hade jag en superbra dag! Hade så fullt upp att jag faktiskt inte hade en tanke på att Johan befinner sig långt långt borta. 

Först startade jag dagen med att mysa och plugga med katten i famnen, hur bra som helst. Sen åkte jag till min VFU-plats och genomförde en fältstudie (ett boksamtal) med ett gäng underbara elever som jag valt ut. Sen fixade jag lite hemma med tvätt osv, drog till stan och shoppade byxor (innan jag cyklar sönder skrevet på jeansen hemma) och sen åkte jag till majåker och bytte ut mitt fika mot mat och lite tjöt. 
Senare avslutades dagen ändå med att få prata med Johan, hela 45 min tillbringade vi med att prata om stort och smått så det blev lite guldkant på en redan bra dag. Nu ska jag snart till min VFU igen och genomföra ännu ett boksamtal. Har tänkt igenom lite hur det gick igår och har gjort lite tillägg så får se om det går att förbättra det som redan kändes toppen igår och att jag får en lika pratglad grupp. När jag kommer hem sen måste jag verkligen ta mig i kragen vad gäller läsmotivationen, tycker att kursen är bra hittills men har inte kommit mig för att läsa allt vi ska än. Får bli skärpning om jag ska kunna ha kul i helgen med några av mina härliga sommarlandskollegor.

Sist men inte minst är Ozzy med i NLTs Lussekattstävling så om man vill får man gärna slänga in en röst eller två genom att sms:a NLT KATT 137 till nummer 72001

Inga kommentarer: