fredag 2 januari 2009

Jobb, julafton, mer julfirande, jobb och sen lite nyår.....

Ja nu är det ett tag sedan jag uppdaterat här, det beror dels på att dagarna bara har flugit förbi och dels att jag inte suttit vid datorn här hemma så mycket. Jag vet inte varför men det är inte samma sak att blogga från jobbet på rasten eller hemma hos Johan. Här hemma kan man ta det lugnt och skriva när man känner för det =)

Ja det har hänt ganska mycket sen jag skrev sist. Har mest tagit det lugnt eller jobbat de dagar som inte varit julrelaterade men lite fler saker kanske har hänt ändå ^^

Julafton firades i år hos mamma med god mat och lite paketöppning, dock hade Richard gått och blivit sjuk så det blev bara jag, mamma, lillebror, Marianne och Johan som var där. Hursomhelst var det trevligt. Mamma hade lagat jättegod mat: ostpaj med sallad, italienska Gnoccis med nån kycklinggryta och sedan en citronmarängpaj. Kändes inte som att man skulle få i sig mycket julmat dagen därpå efter det!
Efter lite film på kvällen och spel så hämtade Johan upp mig vid 22-tiden efter att ha varit hos sin släkt ett par timmar, lite sömn på majåker och sen var det ännu en dag...

Juldagen var
som julafton fast en dag försent, idag hemma hos pappa. Vi fixade lite med julmaten, väntade in Marianne och satte oss sedan. Vi blev ett par runt matbordet ändå. Pappa, Irene, Micke, Peo, Marianne, jag och Johan! Har faktiskt lärt mig att äta sill nu så i år slogs vi nästan om Irenes inlagda sill (nejj nu överdrev jag nog)... Efter maten öppnade vi lite paket och sedan blev det som vanligt lite pokerspelande. 120:- låg i potten och jag var inte ens i närheten av att vinna i år, surt! Bästa julklapparna i år var nog den nya drillstaven och min fina rosa mobil som Johan gav mig <3

Jobbade som sagt lite i mellandagarna, 6-timmars pass är kanske inte min favorit men det funkar och ger ju pengar....

Hursomhelst, nyårsafton kunde blivit bättre! Jag var jätteglad tidigt under dagen och gjorde mig iordning för att bli festfin, men det hjälper inte så mycket om man blir sjuk under kvällen. Vid 15-tiden på dagen åkte jag och Johan hem till Tom för att han fyllde 20, han fick paket och vi fick tårta. Hela gänget var där och vid 16.30 började vi dra oss hemåt Reinart som var värden för själva nyårsfesten. Trots god mat och trevligt sällskap gav jag upp och åkte hem vid 22-tiden eftersom jag fick feber. Johan hade haft feber dagen innan men piggnat till så nu var det tydligen min tur =/ Efter många om och men gick jag till slut med pappa, irene, micke och johan till stan sen vid tolvslaget iallafall. Varma kläder, fyrverkerier och champagne piggade upp mig lite och det var minst sagt mysigt.

Aja, nu i helgen ska Johans föräldrar bort till Gbg så det betyder att vi är ensamma hemma <3

Inga kommentarer: