tisdag 31 augusti 2010

Första dagen

Jag hade en helt underbart bra dag på högskolan igår. Började dock inte dagen så bra då jag var tvungen att gå upp supertidigt och inte hann cykla till resecentrum för att jag inte hittade mina nycklar. (Johan var dock snäll och körde mig till bussen)

Tog iallafall bussen och lyssnade på p3 (bästa radiokanalen)
Väl framme i Trollhättan började jag gå mot högskolan. Kände inte igen någon så jag gick mest omkring och kände mig vilsen först, hade dock tur och såg Elin stå i stråket med en person vid namn Catarina så jag gick och joinade dem.
Visade sig att denna Catarina ska läsa samma sak som mig så vi hängde ihop resten av dagen, det hakade dessutom på en till Lidköpingstjej vid namn Angelica.
Var bara massa info hela dagen, fick böcker av lärarförbundet, massvis med broschyrer och jag passade på att skaffa både parkeringstillstånd och ett "Västkort" för att bl.a kunna låna böcker. Dagen var slut vid 15 men jag övertygade Angelica om att vi skulle stanna på pubkvällen som de hade i Kårhuset och hänga med faddrarna och fler nya studenter, klokt val vill jag lova!
Alla var sjukt trevliga och det blev kortspel, tärningsspel och hot om "Lambos" för min del. Billig dricka kunde dock inte få oss att stanna så länge som vi velat eftersom vi märkte att sista bussen hem gick 20.00 (ILLA!)
Vi bar iallafall våra "Nolleband" med stolthet ända vägen hem och hade väldigt roligt!

Inga kommentarer: