tisdag 31 december 2013

Nyårsafton 2013-2014!

Märker att det var nån vecka sen jag skrev här senast, nu är det plötsligt nyårsafton så tiden har bara sprungit iväg! Ytterligare en stor händelse har skett nu i december, vi har skrivit på för ett parhus! I februari flyttar vi till ett mysigt område i Stenhammar och jag tror vi kommer stormtrivas även om det fortfarande känns overkligt.
Detta har dock inneburit lite möten och planering för att sälja lägenheten så jag beslutade mig igår för att gå upp med uppsatsen vid det andra tillfället istället. Den är i princip klar nu och jag hade säkert hunnit gå upp vid första tillfället men det känns faktiskt mycket lugnare såhär när det händer så mycket annat samtidigt. Dessutom peppar min handledare mig med att jag kan ha gjort en av de bästa uppsatser han läst om jag avslutar den på samma sätt som jag hittills skrivit och då känns det dumt att inte ge den lite extra tid, man kan ju alltid få drömma om ett VG!

Jaja, ikväll kommer två goa vänner hit för trerätters middag och trevligt sällskap innan vi går till torget för att titta på fyrverkerierna. Förra året var mitt och Johans gemensamma mål att vi skulle börja titta på hus på allvar och i år ska det vara att fokusera lite extra på oss själva. Nyårsmål känns mycket bättre än löften eftersom det mer är något att sträva mot och kan uppnås på olika sätt och nivåer, men med förra årets mål måste jag säga att vi lyckades riktigt bra!

Gott nytt år ni få läsare som tittar in!

Inga kommentarer: