onsdag 4 december 2013

Kämpar mot mållinjen

Ååååh frustrationen här hemma är helt makalös! Idag har lärarna meddelat att resultatet från förra kursen (det enda som väntar på att bli godkänt från allt arbete innan C-uppsatsen) kan hämtas ut på studentcentrum och de har tidigare förra veckan sagt att det då också ska komma ut på HV's sida. Nu har dock folk börjat hämta ut sina tentor men vi som inte bor i Trollhättan och som pluggar för fullt hemma kan inte se något resultat alls! Enligt Kurs-PM kan det dröja till på fredag t.o.m... Jag har dock skickat efter min tenta och håller alla två tummar jag har för att det blir ett positivt besked, kändes ju faktiskt bra när jag skickade in den.

UPDATE! Woo-fucking-hooo! Ett mail senare och jag har fått besked om att jag är SÅ JÄVLA GODKÄND!! Underbar känsla, ringde t.o.m mamma för att berätta, nu är det bara en uppsats som står mellan mig och min examen, ofattbart! Pricken över i over verkligen om jag kunde få svar från någon av anställningarna jag sökt, men det kommer det med, i värsta fall får jag börja med att vikariera och det gör fasen ingenting så länge man får en tjänst sen!

Annars skriver jag på här hemma, tiden går förbannat fort och även om jag känner mig nöjd med den text som hamnar i datorn så är det stressigt att inte veta om det är bra nog och hur långt man borde ha kommit vid vissa tillfällen, min handledare har jag ju bara mailkontakt med och även om han verkar nöjd med mitt arbete och ger bra respons har han ju inte alls förespråkat någon tidsplan att hålla utan svarar bara när jag skriver till honom, det är väl nackdelen med att skriva själv att jag inte har någon att bolla tankarna direkt med, men men det går faktiskt över förväntan ändå. Bara jag kan skriva på i lite snabbare tempo så ska nog detta bli toppen. Blir ju inte mer gjort för att jag stressar och oroar mig och då hade nog min handledare sagt något vid det här laget om jag hade behövt göra det!

Inga kommentarer: