söndag 8 december 2013

Bra helg!

Nog fick jag anledning att fira i helgen! Åkte iväg i fredags i snöstormen på min första anställningsintervju och hade ett mycket trevligt samtal med rektorn och en av fsklärarna på avdelningen jag var aktuell för. Var nervös och tyckte vissa frågor var lite svåra men hade förberett mig lagom mycket kändes det som, och när intervjun var klar sa rektorn att jag gjort en mycket bra intervju (stolt! speciellt när det var första gången) och jag följde med fskläraren till förskolan eftersom jag sagt att jag gärna ville se lokalerna de jobbade i. Fick en rundtur, åkte en snabb sväng på stan och precis när jag kommit hem igen ringer telefonen och jag blir erbjuden jobbet. Eftersom jag hade en till intervju inbokad bad jag att få återkomma men de ville ha svar senast måndag så efter att ha vägt för och nackdelar ringde jag tillbaka lite senare och tackade ja.

På kvällen firade jag och Johan med champagne och gick ut och käkade och sen träffade vi Tom och Sara och tog ett glas på Pitchers, mycket trevligt. Nu gäller det att skriva som tusan, har handledarträff på onsdag fm så vill ha kommit en bit till på uppsatsen tills dess och 7:e januari måste jag vara klar för då börjar jag jobba!

Nu ska jag fortsätta skriva medan snön yr ute på 2:a advent...

Inga kommentarer: