torsdag 5 december 2013

När vinden vänder

Igår vände vindarna otroligt snabbt! Från att ha varit meganervös över resultatet på tentan till att ha fått veta att jag är godkänd på tentan och därmed precis allt tidigare i utbildningen tog det inte lång tid förrän mer bra saker hände.
Kom iväg på ett träningspass som gav mig energi med en god vän, kom hem för att inse att vi ska ta upp husplanerna igen (som vi längtar efter större boende!), fick sååå fin respons på min c-uppsats så det inte är klokt (min handledare menade på att han knappt behövt kommentera för att jag håller så hög kvalité och lätt borde få ett VG om jag fortsätter på samma spår, snacka om att boosta mitt självförtroende).

Idag fortsätter inte dagen sämre precis, nyss ringde telefonen och nu ska jag äntligen få gå på min första arbetsintervju, visserligen bara en tjänst på 75% men ett längre vikariat känns mycket bättre än att stå i poolen. Snart ska jag iväg och göra ytterligare en intervju till uppsatsen och sen ska jag fortsätta skriva och förbereda mig lite för intervjun imorgon. Wish me luck, i helgen ska jag fasen fira lite!

1 kommentar:

Nathalie sa...

Visst var det fantastiskt skönt att ha avklarat tentan. Det känns lite svårt att inse hur nära vi har till examen nu bara, det är verkligen inte lång tid kvar. Ett sista ryck med uppsatsen och sen är vi klara, helt sjukt!

Rid på framgångsvågen lite till så är vi snart i mål! :) Snart står du mitt i en flytt till hus efter att du kommit hem från jobbet! <3