fredag 21 maj 2010

Traktorpulling!

Ja ikväll uppträder musikskolans paradorkester med mig i ledningen på motorstadion där det ska vara ett stort traktorpulling-event! De räknar tydligen med ett par tusen åskådare så det känns faktiskt lite extra spännande att vi får vara med då. För övrigt känns den här helgen hur fin som helst. Just nu är det jättevarmt ute och jag var precis i affären och handlade lite "helgmat". Dessutom är det ju pingsthelg så jag får en extra dag ledig från jobbet så jag kan umgås lite extra med Johan. Börjar i och för sig jobba dag från första juni (tror det var då) innan det blir semester så då kan vi ses mer igen, det gillas starkt!

Imorgon är för fjärde året i rad Blåsmusikens Dag så då hoppas jag att många strosar runt i stan och lyssnar på oss och de andra orkestrarna, nytt för i år är att musikskolans paradorkester inte står på Iqbal-torget utan på torgbron istället och det gillar jag för då har vi ju chans till en ännu större publik. Kommer dock sakna drillflickorna som är bortresta med jag tror att pom-pomflickorna ska vara med!

3 kommentarer:

Elinor sa...

Fjärde året i rad menar du...

Ywe sa...

Ja det var precis vad jag menade, så nu har jag t.o.m ändrat! =)

spiderchick sa...

är du från Lisch?? Älsklar´t! Mycket fin stad =)