tisdag 4 maj 2010

gnäller lite bara...inget illa menat!

kom nyss hem från jobbet och är egentligen ganska trött men måste ändå vara vaken en stund till för utan Johan hemma är det mycket svårare att somna...

Satte mig iallafall här för att skriva av mig lite irritation. Idag försvann ÄNTLIGEN diskberget här hemma som stått i några dagar och det är jag verkligen jätteglad för! Dock är jag nu vääldigt sugen på en diskmaskin eftersom att disken brukar skjutas upp väldigt ofta och när den väl diskas så fuskas det många gånger. Förutom städandet som vi delar på här hemma så sköter jag allt utom disken och det är inte så kul att då se ett fettlager kvar på vissa saker som egentligen ska vara rena, orkar dock inte ta detta med Johan nu igen (inte för att vara elak utan för att få det skött ordenligt) eftersom han brukar ta väldigt illa upp om jag påpekar att nått inte är riktigt rent och börjar försvara sig direkt. Hur som helst kan jag inte sköta disken också eftersom att det enda jag kommer hinna göra då är att stressa runt här hemma som en tok mellan matlagande, disk och tvätt medans Johan spelar tv-spel och ser på tv.
Men men, nu har jag iallafall vikt klart tvätten och hängt den nya efter att ha kommit hem så det känns bra att ha gjort nått ordentligt innan läggdags. Jag kanske kan ställa in den diskade disken imorrn och diska om det som är värst när Johan sover? Nej usch vad dumt! Dubbelt jobb dessutom. Aja, får se hur mycket jag hinner med imorrn, börjar jobba redan halv 1 och ska laga lite mat här hemma innan jag möter Emma på stan strax efter 11 för en lunch. Och om nu Johan råkar läsa detta: Jag älskar dig ändå, lite trött på disktankarna nu bara!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på dig Yvonne. Ger du efter nu så får du fortsätta sköta två jobb utan hjälp.
Ställ fram den sketnaste tallriken till Johan så får han äta på den. Diska ren den du vill äta på. Skulle jag gjort om jag fick börja om...

Jag håller på dig vet du.

Hej från Evy

Anonym sa...

Ps.

Väldigt fin bild du lagt in här.

Ds

Ywe sa...

Jodå jag har snackat med han igen, tack den är tagen för 3 somrar sen =)