onsdag 5 maj 2010

Henrys-->Jobb--->Hemma!

Jag har haft en så bra dag idag! Ganska stor skillnad mot gårdagens inlägg men det är så livet är, ner ena dagen och upp nästa! (Iallafall om man har tur)

Började med att laga lite mat till jobbet och sitta en stund på den soliga balkongen (vill ha besök där snart när vi har så fint där nu, fikasugen någon?) och sen tog jag bilen till stan lite sommarklädd för att möta Emma. Hade bestämt att luncha ihop under gårdagen så vi traskade glatt till Henrys café och käkade en riktigt god lunch på uteserveringen i ett soligt hörn och avslutade med en liten tårtbit. Sen traskade vi runt lite tills jag började jobba halv 1, jag blir alltid på så gott humör av att träffa Emma, kanske för att vi syns så sällan och har massor att ta igen?
Emma!
Hur som helst var detta min första dag denna månaden som jag jobbade 8 timmar, ska jobba 2 timmar extra 2 dagar i veckan nu till en början med intervjuer på telefon och det kändes riktigt bra idag och timmarna bara flög förbi. Hoppas att jobbet blir lika bra imorgon också innan jag går på helg!

Nu kom jag hem för typ 2 timmar sen och myste lite med Johan i soffan innan han stack för att jobba och är fortfarande full av energi. Om en timma ska jag dock lägga mig och ringa mitt godnatt-samtal till Johan i sängen för det är så mysigt tycker jag. Kan man inte sova ihop så kan man iallafall prata lite med varandra innan man somnar!

Inga kommentarer: