tisdag 26 januari 2010

Skidresan

Kände att jag kanske borde skriva lite om resan till Sälen.
Vi stack vid halv 5 i torsdags och var framme i Lindvallen nån gång efter 10 om jag inte minns fel. Efter lite förberedelser bytte vi om i bilen och sen stack vi direkt ut i backen. Som tur var började vi i en barnbacke så jag fick börja lite lätt iallafall, dessutom hade vi med oss 8-åriga Axel som behövde lära sig svänga och det kanske man inte vill börja med i de längsta backarna. Jag tyckte det gick riktigt bra och för varje dag så åkte jag lite bättre, dock är jag ingen Anja Pärson men det kan jag leva med.
Blev väll ett par vurpor men klarade mig rätt fint i backarna ändå måste jag säga, vågade mig t.o.m nerför ett par röda. Det som var jobbigast måste jag ändå säga var att jag spände mig hela tiden så jag fick en mindre trevlig träningsvärk efter åkandet och stakandet mellan liftarna. Andra dagen besökte vi dock Experium som var nått nytt badhus, de hade en grymt skön utepool så där mjukades musklerna upp lite iallafall.

Här hemma har jag precis färgat håret på min rockstjärna Johan, han har ju sin första spelning i Globen med bandet ikväll....eller nej det var ju nån fritidsgård i Skövde nu när jag tänker efter.

Inga kommentarer: