onsdag 3 april 2013

Kallelse

Man vet att man är 23 när brevet trillar ner som kallar en till cellprovskontroll...
Det är inte jättekul att dra ner trosorna och sitta i den mycket obekväma ställningen som är i en gynstol och samtidigt ha en främling mellan benen.
Dock är det ju en bra grej att göra, typ en ganska billig livförsäkring ifall det faktiskt skulle vara något som ser fel ut. Jag har dessutom 2 veckor på mig att ladda upp för besöket så jag ska kunna känn mig redo, Johan erbjöd sig att följa med t.o.m men jag vill inte ha mer publik än nödvändigt. Mardrömmen skulle ju vara om nån läkarstudent skulle titta på för att lära sig, får hoppas att det går fort och att de är lika snälla på guldvingen som de är på ungdomsmottagningen.

Nu ska jag fortsätta plugga i solen och ikväll är det dags för ett andra träningspass med Ida. Igår körde vi ett gympa stationspass som gav hemsk träningsvärk och ikväll dansar vi fuego!

1 kommentar:

Nathalie sa...

Nu har du ju redan vart på ditt besök, hoppas det var så trevligt som det kan bli :)
Jag har varit på två tester och båda gångerna var det inte bara så att en läkarstudent skulle titta för att lära sig, utan man måste gööööra för att lära sig haha. Inte jättemysigt och en av gångerna fick handledaren göra provet tillslut.
MEN jag tänker alltid att det är även för min skull, och för mitt kommande barn som kanske blir en dotter. Dom måste ju med få hjälp av utbildade...
Ha en fin dag!