tisdag 23 mars 2010

Ekar tomt!

Ja här har jag visst gått och glömt bort att jag har en blogg! Kan ju berätta att helgen har varit finfin, började helgen med att se på lite innebandy på fredagskvällen men blev såpass rädd av att sitta så nära rinken och spelet att jag gick hem till Jonna istället och bara hade en soft tjejkväll. Det är egentligen lite lustigt hur pass enkelt det är att umgås med henne, vi träffas inte så ofta, har inte kännt varandra mer än typ 1-2 år och det som knöt oss samman var teckenspråkslektionerna vi hade ihop en gång i veckan. Men det är ju roligt att man kan få nya superbra kontakter bara sådär och jag vet att vår lärare Johanna tyckte vi var väldigt lustiga då vi grymt fort blev sådär skoj-elaka mot varandra som man typ är med syskon. Aja, vi hade det iallafall väldigt roligt ihop i fredags med diskussioner mellan himmel och jord och lite planer om en fika med vår Johanna.

Hur som helst fortsatte lördagen även den väldigt bra, jag var trött och lite seg efter att ha lagt mig ganska sent på fredagen men på kvällen åkte vi hem till en kompis och grillade för första gången i år och tittade på körslaget ihop. Det var jättegott med grillad flintastek och majskolvar som det typ var flera år sen jag åt. Det var en sådär lagom soft kväll med gott sällskap, men jag längtar till sommarn då man även kan sitta ute när man grillar!

Jobbet rullar för övrigt på som vanligt, fick lönebeskedet från förra månaden igår och det känns skönt att det troligen inte blir en lika tuff månad nu som den som precis varit. Men men jag kanske bör vänja mig vid en knapp ekonomi då plugget börjar till hösten, för även om jag tar lån blir det knapert i kassan tyvärr. Aja, tur att jag inte är så bortskämd och har ganska lätt för att leva enkelt ;)

Inga kommentarer: