lördag 15 augusti 2009

Läskig snubbe

sitter här och väntar på att en kompis ska ringa. Men kan berätta att jag precis lärt mig något nytt, jag måste ALLTID kolla i nyckelhålet när det ringer på dörren. Nyss ringde det nämligen på dörren och jag trodde ju att det var min kompis som kom utan att ringa men det var nån läskig snubbe som talade väldigt dålig svenska och upprepade orden: Snälla du hjälpa mig, om och om igen samtidigt som han tryckte en bukett blommer i famnen på mig. Sen visade han upp nått kort och sa: barnen i colombia, snälla du hjälpa mig. Jag som från början när jag bara såg honom trodde att han var nått konstigt blomsterbud blev lite nervös gav tillbaka blommorna, sa att jag inte ville ha något och stängde dörren. Tyckte faktiskt att det var lite obehagligt så nu ska jag alltid kika lite i hålet först så jag slipper sånt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå Fyyyyyyyy vad jobbigt.

Akta dig för fula gubbar. Egentligen borde du anmäla detta till polisen för jag tror de vill varna allmänheten för sådana här. Om du varit en gammal gammal tant så hade han kanske trängt sig in och du vet - gamla tanter kan inte säga ifrån ordentlígt.Inte alla i alla fall.

Skönt att du slapp undan med blotta förskräckelsen.

Hej från Evy

Miiqa - jag överlevde min barndom sa...

Det är lite läskigt med sånna människor och sen när de varken förstår våra språk eller våra seder. Som tur är har jag aldrig fått någon hem till dörren (kanske hör ihop med att jag nästan aldrig är hemma?)

Ska inte lägga ner bloggen, lovar! Inte nu när du hittat till mig ;)