söndag 4 juli 2010

Saiko

Igår var jag och Johan hundvakt åt Linus vita schäfer Saik (som jag dock fick för mig att kalla Saiko hela dagen) Det var en hund som ville ha mycket uppmärksamhet men som var snäll och lyssnade väldigt bra. Eftersom det var så varmt igår hade vi på både takfläkten och den lilla fläkten för att kyla av lägenheten men det funkade sådär...Lånade en bild av Linus

Efter ett par promenader med hunden tänkte vi att det kanske vore skönare för både honom och oss att dra till skogshyddan och bada, så vi ringde Tom och Sara för sällskap och packade in hund och vattenskål i bilen innan vi for iväg. Låg sedan i skuggan under ett träd och slappade och tog efter det ett dopp i det kalla vattnet, vågade dock inte låta Saik bada eftersom han är så stark och det inte är hundbad där. Efter badet tog jag iallafall med mig honom ut i skogen för att han var så rastlös och joggade lite lätt med honom (höll på att ramla omkull när jag sprang snabbare för då ville han galoppera).

Fick lämna tillbaka hunden vid 6 på kvällen och då käkade vi lite här hemma och sen tog vi ett kvällsdopp med Tom och Sara på svalnäs istället, för där var det urskönt i vattnet.

Kan iallafall säga att jag nu är ännu mer sugen på att skaffa hund, trots att Saik hårade ner hela lägenheten (har storstädat nu) så var det iallafall väldigt trevligt med sällskapet. Vill dock ha en mindre hund som inte kan dra iväg med mig hur som helst (t.o.m Johan hade svårt att hålla tillbaka honom när Sara ringde på dörren) och som inte har riktigt så lång päls som Saik hade =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Yvonne

Det är kanske läge för dig att köpa den pudel som de annonserat ut i NLT i snart en månad då. Pudlar är väldigt trevliga och kärleksfulla hundar som inte är skälliga om man ser till att behandla dem som en stor hund och inte fjanta med den.

Själv var jag nära att inhandla en labradorvalp igår men lyckades hålla mig i chack för hur skulle jag hinna med en valp...

Hej från Evy

Anonym sa...

Folk som köper pudlar är allmänt dumma i huvudet då det är extremt fula hundar. Bara min uppfattning, och en uppfattning som borde vara hela världens!

Ywe sa...

Har inga planer på att köpa en pudel då jag har ett större intresse för flertalet andra raser men jag kan inte hålla med "anonym" om att man blir dum i huvudet av att köpa en viss hundras...

Anonym sa...

Kan tala om att pudel är en av världens klokaste hundraser. De hittar sjukdomar hos folk, de vet när någon är sjuk och beter sig därefter. De smyger om någon är ömtålig osv. Har sett hur en pudel beter sig vid en sjukbädd t.ex. och det är inte något dumt i det utan mycket omtänksamt och varsamt beteende.
Min syster har haft pudlar i säkert 30 år och haft dem med sig i sitt jobb med handikappade och trafikskadade. En pudel är alltid till tröst för den som behöver det. Så kom inte och säg att den som köper en pudel är dum i skallen eller att pudeln i sig är dum. Det är de hundägare som får pudeln att bete sig som ett skällande monster som är dumma i huvudet.

Tack för ordet säger Evy

Ywe sa...

Bra sagt Evy =)

Anonym sa...

Men varför vill man ha en ful hund?

Ywe sa...

Alla kanske inte delar just din åsikt "anonym" om vad en ful hund är. Men om du ska ha en åsikt och stå för den så kanske du inte bör kommentera anonymt? Men men, nog pratat om pudlar för det ska jag inte skaffa och det var inte det inlägget handla om från första början :)