fredag 3 maj 2013

strålande fredag

Idag har jag verkligen haft en kanondag! Började med att gå upp och äta frukost med tidningslyx för en gångs skull, vi har ju valt att inte ha lokaltidningen eftersom vi så sällan hinner läsa den men när det kommer ett gratisex då och då är det underbart! Sen stack jag iväg till min gamla VFU-plats för att arbeta ett par timmar i en 4:a och dessutom ett litet inhopp i en mycket trevlig 5:a. De flesta lärarna kände igen mig  och "mina gamla elever" hade blivit sååå stora och var verkligen glada att se mig, förvånansvärt nog var nästan killarna gladast av att se mig på rasten.

Nu är jag hemma och ser fram emot att Johan ska komma hem, vi ska käka lite och sen ägna en stund åt det första grovjobbet i hallen. Jag limmade nyss en bit av den gamla tapeten som lossnat så att vi inte behöver riva bort någon tapet, blir nog ett bättre underlag att jobba på då. Nu ska jag skruva ner hatthyllan och flytta byrån från hallen till vardagsrummet så att "arbetsplatsen" är redo till Johans hemkomst!

Inga kommentarer: