fredag 14 januari 2011

Ont i magen

Bilköp, hemtenta och pms, kanske ganska förståligt att jag har ont i magen.
Jag sitter just nu och försöker uttrycka mig så bra som möjligt i min tenta om genus och interkulturalitet (undrar ni vad det innebär så föreslår jag att ni googlar). Uppgift 2 på tentan är iallafall klar nu tror jag, den skulle bara vara en sida så det känns skönt. Men sen har jag 8 sidor tillgodo att skriva om hur målen i läroplanen ska uppnås genom detta knasperspektiv. Det är så brett och flummigt att jag blir galen och helt enkelt behövde skriva av mig.

För övrigt har vi nytt somrum nu med möbler och allt, bara nya sängbottnar som vore skönt att ha. Jag har i stort sett varit sjuk sen nyår men nu är det bara lite hosta kvar så det känns fint. Den här kursen avslutas idag i och med att tentan ska in kl.18.00. Då ska jag iväg och jobba på Kårhuset i Trollhättan där det är examensfest för lärarna som går ut nu.

Imorrn är det tentaphest och den går jag nog på för det ska bli så skönt att bli klar med denna kursen. På måndag börjar både ny kurs och ny termin, jag ser fram emot det nått enormt eftersom det kommer vara mycket praktik. Fick i förrgår även reda på att jag klarade den andra kursen så nu har jag 22,5 högskolepoäng.

Nej nu ska jag skriva tenta igen!

Inga kommentarer: