lördag 21 mars 2015

1:a besöket hos barnmorskan

Igår gjorde jag alltså mitt första besök på barnmorskemottagningen. Det kändes konstigt att sitta i väntrummet på ett ställe som jag framöver kommer besöka med jämna mellanrum pga bebis i magen. Även om jag har massa olika graviditetssymptom ser jag ju inte gravid ut och har fortfarande en enorm overklighetskänsla. Men gårdagen gjorde att det iaf kändes lite mer verkligt!

Eftersom jag har en kompis som är gravid och ca: 6 veckor före mig visste jag redan allt barnmorskan talade om: Kost, levnadsvanor etc. Fick dock en massa papper inför provtagningar jag ska göra, en bok om att vänta barn och blev vägd innan jag skulle gå så nu är det bara att vänta på nästa träff i ungefär v.12. Barnmorskan var trevlig så det ska nog funka toppen att hon följer vår graviditet.

Nu är jag i vecka 7 (6+6) och går alltså in i en ny vecka varje söndag. Tidigare har söndagar varit en riktigt tråkig dag som inneburit slut på helg, nu är det dagen jag ser mest fram emot varje vecka!

Inga kommentarer: